NaturaClinic - Gabinet Biorezonansu i Medycyny Naturalnej w Zduńskiej Woli
Pn - Sb
28-08-2023

Neuroborelioza - Mgła umysłowa w chorobach odkleszczowych -

Po wniknięciu krętków borelli w organizmie człowieka dochodzi do procesu zapalnego tkanki nerwowej, co powoduje następnie zaburzenia neurologiczne i stany zapalne układu nerwowego. Neuroborelioza może objawiać się mgłą mózgu, utratą pamięci, powtarzaniem słów, dezorientacją, lękiem i depresją i zaburzeniami snu, oraz innymi nietypowymi zmianami neurologicznymi.

Mgła umysłowa nie jest chorobą samą w sobie ale może być symptomem chorób odkleszczowych.
To stan zamieszania mentalnego, kiedy trudno jest się skoncentrować, myśleć czy znaleźć odpowiednie słowa. Niektórzy mogą mieć problem z przywoływaniem faktów, twarzy lub zdarzeń. Może sprawić, że osoba nią dotknięta czuje się pozbawiona motywacji, przygnębiona, zaniepokojona i mieć wahania nastroju.

Po wniknięciu krętków borelli, babesii i bartonelli w organizmie człowieka dochodzi do procesu zapalnego tkanki nerwowej, co powoduje następnie zaburzenia neurologiczne i stany zapalne układu nerwowego. Neuroborelioza może objawiać się mgłą mózgu, utratą pamięci, powtarzaniem słów, dezorientacją, lękiem i depresją i zaburzeniami snu, oraz innymi nietypowymi zmianami neurologicznymi.
„Mózg z bakteriami” jest strasznie frustrujący dla pacjentów, którzy kiedyś potrafili wykonywać wiele zadań jednocześnie, a teraz tracą tok myślenia w połowie zdania lub nie mogą znaleźć drogi do sklepu. Osoby borykające się z takimi objawami powinny jak najszybciej poddać się diagnostyce pod kątem obecności krętków borelli. W przypadku pozytywnych wyników należy podjąć niezwłocznie odpowiednią terapię i leczenie. W przeciwnym razie istnieje duże ryzyko, że objawy neurologiczne będę się nasilały.

Mogą pojawić się następujące objawy:
- porażenie nerwu twarzowego - szczególnie porażenie jedno- lub dwustronne nerwu VII twarzowego,
- neuropatie czaszkowe - w przypadku porażenia nerwów czaszkowych i rdzeniowych objawy mogą być różne w zależności od rodzaju porażonego nerwu: dwojenie, drętwienie, cierpnięcie twarzy, ból i parestezje, objaw Bella, czyli wynikające z porażenia mięśnia okrężnego oka niedomykanie powiek oraz charakterystyczny równoczesny ruch obu gałek ocznych ku górze („wywracanie oczami”), utrata słuchu i zawroty głowy, dysfagia lub chrypka, osłabienie mięśni szyi, niedowład mięśni języka, osłabienie mięśni karku, niedowład mięśni brzucha,
- radikulopatie, czyli ostre bolesne neuropatie korzeniowe, których objawami mogą być m.in.: ból i drętwienie kończyn, ból w okolicy pleców z widocznym porażeniem mięśni brzucha.
- zapalenie mózgu i rdzenia – najcięższa postać neuroboreliozy występująca u około 0,1% pacjentów, objawy różnią się w zależności od zajętych struktur mózgowia, mogą to być: zaburzenia świadomości, wodogłowie, zaburzenia oddechowe, zaburzenia czucia, objawy ogniskowe tj.: niedowład połowiczy, niedowłady nerwów czaszkowych oraz niezborność móżdżkowa; niedowład spastyczny lub wiotki, zaburzenia oddawania moczu, napady drgawkowe.

U chorych z neuroboreliozą często obserwuje się objawy psychiczne (50-80% pacjentów), a symptomy neuropsychiatryczne mogą pojawiać się zarówno we wczesnej, jak i późnej postaci choroby.

Do objawów tych zaliczamy m.in.:

Objawy neurologiczne są bezpośrednim efektem wnikania krętków do komórek nerwowych i uszkadzania ich, a także reakcji zapalnej w odpowiedzi na zakażenie.